Wat meer over mezelf

Mijn naam is Elly, 48 jaar geleden geboren in Lommel (België). Nu wonend In het mooie Stramproy, samen met mijn levensmaatje Christ. We hebben 3 schatten van meiden, Liselotte, Annelore en Katinka. Hier zijn er nog 2 van onder onze vleugels. Ook Lola ... een petite York madamme op leeftijd, en Coco ... een soms eigenwijze, doch meestal heel lieve teckel dame maken deel uit van ons gezin. We hebben nog meer beestjes op onze mini farm, 2 dwerg hangoor konijntjes Stampertje en Pooh. Als ook 2 valk parkietjes Beau en Belle. Na lange tijd gewerkt te hebben als keukenassistente in het bejaardenhuis in Weert, en daarna bij Ikea Eindhoven. Ben ik nu een aantal jaartjes moeder huismus, zorg voor het huis, de was en de ... Dus heb ik lekker veel tijd om met lapjes en draadjes te stoeien! Van kleins af ben ik een freubel miep geweest. Ingegoten gekregen met de paplepel door mijn ma, zelfs mij pa heeft truien gebreid. Dus de appel is niet ver van de boom gerold. Kruissteekjes zet ik graag, en sinds kort is breien ook een invulling geworden. Verder teken ik spiritueel, maak ik mandala's en zentangels. Applicatie quilts maken heeft mijn voorkeur, toch ben ik van andere technieken ook niet bang. Experimenteren, en dingen op mijn eigen manier uitwerken vind ik zalig! Mijn creativiteit neemt me zelfs s 'nachts in beslag, daarom ligt er standaard een kribbel boekje op mijn nachtkastje. Vanuit mijn dromen worden de gekste dingen geboren en gemaakt. Mijn gezin en alles er rond, is mijn grootste zegen. Kortom ik val onder de noemer... Creatief gezelligheids beestje, familie mens & levensgenietster ten top. Mijn motto: Leef iedere dag alsof het de laatste kan zijn, en geniet met volle teugen van de kleinste dingen. Een lach, groet en vriendelijkheid kost niets, en doet veel mensen zo goed!

zondag 22 januari 2017

Heey- heey- heey, en toen waren er 2...goed op weg naar de give away!

 
Gisteravond had ik zo goed als de Engel van de Angel story ter handen.
Om aan blok 4 de steekjes naar het einde van deze lieverd te zetten.
Want voor de buis hangen met niets in de handen,
dat gaat echt niet ... dat is een ramp!
*****
Toch ging dat voorgenomen sprookje niet door.
Ander werk riep me:
 "Elly je hebt nog een week, ik eerst"
Ohja das waar!... de give away ... tuurlijk!
 
Andere koers, andere lapjes, kantjes, het voorwerk, etc...
De voorraad in en graaien, zou dit en dit???
Niet denken gewoon doen.
En het lukte
😂
 
Net voor ik richting mijn nestje ging was dit het resultaat.
Een heus begin van het idee in mijn hoofd,
 de uitwerking komt aardig goed bij het doel kan ik melden.
Me happyyyyyyyyyyy
 
 
vandaag was het mijn bedoeling om het kussentje af te werken.
Maar nee,
 het loopt zoals het loopt, en mijn hoofd zei opnieuw:
"Nee Elly, nu maak maar eerst een 2de, anders sta je straks zelf met niets"
👀
Weet je ... mijn hoofd kent mij wreed goed moet ik zeggen
Vaak komt het er dan inderdaad niet meer van.
Kussentje weg .... en Elly niets ... teveel ander leuks,
 daardoor schiet dan het maken voor mezelf erbij in.
 
Maar niet deze keer!
Straks ... tegen het eind van aankomende week,
 ben ook ik de trotse bezitster van een schattig Country speldenkussentje.
Toch maar mooi mijn doel behaald
(schouderklopje voor mezelf)
het eerste kussentje van 12, januari is bijna een feit
En de naam???
"Buxsie"
 
 
Ik ben benieuwd naar wie 1 van de 2 dotten gaat.
Eerst nog even de afwerking.
 
En jawel, ik kan het niet laten ...voor de liefhebbers komt het patroon
GRATIS
(op aanvraag)
 
Dus snel terug naar de orde van de dag.
Werk aan de winkel!
Schrijven, tekenen en afwerken.
 
Tot snel weer, toedeloe
 

 
 
 
 
 


9 opmerkingen:

  1. Ohoh hoe herkenbaar voor de tv hangen met lege handen NOT DONE. (hier ook niet moet ik toegeven) je hebt bent weer iets schitterends aan het maken, geweldig ik geniet er van DANK. suc6 met afmaken zwaaizwaai dikke knuffel voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk heb je ervan gemaakt, schitterend weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Elly, als je een keer het patroon uitgeeft wil ik het graag van je overnemen.

    Groetjes van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beeldschoon speldenkussen! Complimenten Elly💖

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie! Daar wil ik graag het patroon van.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen