Wat meer over mezelf

Mijn naam is Elly, 48 jaar geleden geboren in Lommel (België). Nu wonend In het mooie Stramproy, samen met mijn levensmaatje Christ. We hebben 3 schatten van meiden, Liselotte, Annelore en Katinka. Hier zijn er nog 2 van onder onze vleugels. Ook Lola ... een petite York madamme op leeftijd, en Coco ... een soms eigenwijze, doch meestal heel lieve teckel dame maken deel uit van ons gezin. We hebben nog meer beestjes op onze mini farm, 2 dwerg hangoor konijntjes Stampertje en Pooh. Als ook 2 valk parkietjes Beau en Belle. Na lange tijd gewerkt te hebben als keukenassistente in het bejaardenhuis in Weert, en daarna bij Ikea Eindhoven. Ben ik nu een aantal jaartjes moeder huismus, zorg voor het huis, de was en de ... Dus heb ik lekker veel tijd om met lapjes en draadjes te stoeien! Van kleins af ben ik een freubel miep geweest. Ingegoten gekregen met de paplepel door mijn ma, zelfs mij pa heeft truien gebreid. Dus de appel is niet ver van de boom gerold. Kruissteekjes zet ik graag, en sinds kort is breien ook een invulling geworden. Verder teken ik spiritueel, maak ik mandala's en zentangels. Applicatie quilts maken heeft mijn voorkeur, toch ben ik van andere technieken ook niet bang. Experimenteren, en dingen op mijn eigen manier uitwerken vind ik zalig! Mijn creativiteit neemt me zelfs s 'nachts in beslag, daarom ligt er standaard een kribbel boekje op mijn nachtkastje. Vanuit mijn dromen worden de gekste dingen geboren en gemaakt. Mijn gezin en alles er rond, is mijn grootste zegen. Kortom ik val onder de noemer... Creatief gezelligheids beestje, familie mens & levensgenietster ten top. Mijn motto: Leef iedere dag alsof het de laatste kan zijn, en geniet met volle teugen van de kleinste dingen. Een lach, groet en vriendelijkheid kost niets, en doet veel mensen zo goed!

zondag 21 februari 2016

En vrolijk door....

Ik ga gewoon vrolijk door
 
Eentje afwerken, eentje nieuw, bevalt me goed
En kiezen is niet moeilijk :)
 Dozen met onafgewerkte beauty's in overvloed
 
 A Tisket A Tasket van Bunny Hill
is de volgende gelukkige die afgemaakt  gaat worden
 
 
Mijn vorderingen tot nu toe: eerste 8 waren klaar
september- oktober en november bijgemaakt
Nog eentje ... en dan komt hij al in de afwerkfase
Zo gaat het opeens weer lekker vlotjes
 
 
Als nieuwe is mijn keuze gevallen op de
Home Sweet Home van Blackbird design
Deze prachtige huizequilt staat al heel lang op mijn verlanglijst
 
 
De eerste blok klaar
Nummer 2 is in opbouw, dat is een pittige
Maar Keulen en Aken waren ook niet op een dag klaar
 
 
 
Dat was het weer voor nu
Tot snel weer!
 
 

7 opmerkingen:

  1. Veel plezier met je Home Sweet Home. Staat ook nog op mijn verlanglijstje.
    Maar.. nog 2 grote quilts liggen op het quilten te wachten. Zoon trekt in eigen huis en moet een quilt voor in de zetel en in juni wordt ons 4e kleinkind geboren. Ja en daar ook natuurlijk een babyquiltje. Oef vervelen?? Wat is dat??
    Groetjes
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Elly, ik wil ooit ook een huisjesquilt maken, en deze is wel heel mooi,
    ik ben nu nog aan teveel andere dingen bezig, dear jane, stonefields en nog andere, groetjes,Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elly, leuk je hier ook te volgen. Je maakt mooie quilts. Ik ben er ook eentje bezig, maar heb er niet zoveel tijd voor. Ik heb ook een blog, je kunt er misschien eens een kijkje op nemen. Www.assethandwerkatelier.blogspot.be
    Groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je <3 Ik vind jou blog heel leuk Chrisje, kan ze niet toevoegen aan mijn lijst probeer het van de week nog een keer ;)

      Verwijderen
  4. Volgens mij ben jij aangestoken met het snelheids virus ;-)
    Komen er sashings tussen de blokken van a tisket a trasket of worden ze zo aan elkaar gezet?
    Je nieuwe home sweet home is ook mooi, ik heb het boek hier ook al eeuwig liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er komen sashings tussen Carin, maar ik ga er een beetje van mezelf tussen gooien ;)

      Verwijderen